Őszi immunerősítésre fel!

23

Az őszi hűvösebb idővel a megfázások és meghűlések időszaka is elkezdődik. Szerencsére most még bőven maradt időnk feltölteni vitaminraktárainkat, ha a hűvös időben is szeretnénk egészségesek maradni.

A piacok továbbra is friss, finom, egészséges zöldségekkel és gyümölcsökkel várják az oda látogatókat.

A legnépszerűbb őszi gyümölcsök és zöldségek, amit könnyen be is tudsz szerezni:

Alma
Több mint 30 féle, a szervezet számára nélkülözhetetlen nyomelemet és vitamint tartalmaz. Többek között A-, B1-, B2-, B6- vitamint, vasat, kalciumot, magnéziumot, folsavat.

Szőlő
A szőlő egy igazi erősítő és tápláló gyümölcs, ami tele van B3-, B6-, és E-vitaminnal. Ezek mellett értékes foszfor és magnézium forrás.

Birsalma
Bővelkedik A-, B1-, B2-, B6-, E- és P-vitaminban, de van benne vas, magnézium és kalcium is. Jó étvágyat csinál, így kifejezetten ajánlott akkor is, ha éppen lábadozol egy betegségből.

Sütőtök
Iszonyú magas a C-vitamintartalma, így folyamatosan jelen kellene lennie az étrendedbe. Káliumtartalmának hála pedig tisztítja a vért és segíti a szervezet méregtelenítését.

Édesburgonya
Vitamindús, található benne B1-, B2-, B6- és E-vitamint is, de sok benne a fehérje is, és igazi ásványianyag-raktár.

Padlizsán
Szintén nagyon jó C-vitaminforrás, ami a náthás őszi időszakban nélkülözhetetlen. Emellett van benne B- és K-vitamin, magnézium és mangán is.

Vöröskáposzta és Kelkáposzta
Remek antioxidáns és rákmegelőző, de bővelkedik a megfázást megelőző A-, B- és C-vitaminokban is.

HOZZÁSZÓLÁS

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét